VILLKOR
Följande gäller vid flyttstäd:
-
Vid en flyttstädning ska bostaden var tom. Skulle det ev finnas möbler och skräp kvar förbehåller vi oss rätten att ta ut en extra kostnad för bortforsling av dessa.
Att tänka på inför fönsterputs:
-
Alla gamla skador och svåröppnade fönster måste rapporteras innan fönsterputsningen påbörjas, vi putsar endast rutor som enkelt går att öppna.
-
Plocka undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster, för att underlätta arbetet.
-
Ta bara bort gardiner som kan tänkas hänga i vägen då arbete ska utföras. Vi ansvarar inte för föremål som lämnas framme.
-
Dra upp persienner för att göra det snabbt och smidigt för fönsterputsaren.
-
Om temperaturen skulle gå under -10 grader ute, skjuter vi upp det utvändiga fönsterputsarbetet och fokuserar endast på fönsterna invändigt.
Följande ingår ej i fönsterputsning:
-
Rengöring av lösa spröjs ingår ej, utan debiteras extra om det önskas . (Måste beställas i förväg)
-
Fönsterputsning av inglasad balkong eller terrass ingår ej om det inte köpts till som en extra tjänst.
(Måste beställas i förväg)
-
Fönsterblecks rengöring ingår ej, utan debiteras extra om det önskas. (Måste beställas i förväg)
-
Karmtvätt ingår ej, utan debiteras extra om det önskas. (Måste beställas i förväg)
-
Kalksanering av fönster / balkongglas. Glas med kalkbeläggningar går ej bort med en vanlig fönsterputsning utan måste poleras, utan debiteras extra om det önskas. (Måste beställas i förväg)
-
Persiennrengöring ingår ej
Bra att veta:
-
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har mottagit om bostaden/objekt. Avvikelse i priset kan dock förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information, som te.x. kräver att arbetet tar längre tid än beräknat, att det är fler fönster än det som tidigare sagts m.m.
-
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra fönsterputsning eller flyttstäd vid till exempel felaktig eller bristfällig information.
-
Vi förbehåller oss rätten att avsluta pågående arbete om konflikt eller kränkande handling skulle förekomma.
-
Om du som kund lämnar över en nyckel till oss, vid återkommande hemstädsuppdrag, skriver vi en nyckelkvittens, som undertecknas av berörda parter, för allas trygghet och säkerhet.
-
Vi respekterar våra kunder och har fullständig tystnadsplikt.
-
Den personliga information som du som kund delger oss, används endast i syfte att kunna utföra arbetet samt ev fakturering eller annan information som kräver kontakt.
Kvalitetsgaranti
Kvalitetsgaranti innebär för dig som kund att vi åtgärdar det du inte är nöjd med.
Reklamationer måste göras senast 24 timmar efter utfört uppdrag.
Vi ger inga kompensationer om du som kund själv försökt åtgärda felet. Det är viktigt att vi får chansen att göra rätt för oss så du som kund blir nöjd.
Av- och ombokning
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 48 timmar före överenskommen starttid.
Om det inte är möjligt måste en ny tid bokas då den gamla tiden bokas av för att du som kund inte ska behöva bli återbetalningsskyldig.
Behöver vi boka av, så gör vi det så långt i förväg som det är möjligt. En ombokning görs då utan några extra kostnader för dig som kund.
Har ni några frågor och funderingar är ni varmt välkomna att kontakta oss!
Titta på alla våra tjänster vi erbjuder dig hjälp med här!
FÖLJ OSS PÅ: