VANLIGA FRÅGOR
Hur betalar man för arbetet?
-
Du får antingen en faktura via mail eller så får du den hemskickad.
Vad behöver jag göra för att använda RUT-avdraget?
-
För att kunna använda RUT-avdraget så behöver vi ert fullständiga personnummer, namn och adress. Vi skickar sedan in uppgifterna till skatteverket som i sin tur betalar en del av arbetskostnaden (om du inte har använt hela RUT-avdraget för det året, då kommer en faktura på kvarvarande summa som ska betalas in)
Vad händer om det regnar när jag beställt fönsterputs?
-
Om fönstren öppnas inåt så är det inga problem. Om de däremot öppnas utåt kan vi ev behöva boka om tiden. Kontakta oss så löser vi det.
Putsar ni när det är minusgrader?
-
Det går bra att få sina fönster putsade även när det är kallt ute. Men vid kallare väder än -10 kan vi ev behöva boka om tiden. Kontakta oss så löser vi det.
Vad behöver jag tänka på innan fönsterputsningen?
-
Du som kund behöver se till att fönstren är tillgängliga för fönsterputsning. Plocka undan lösa föremål som kan vara i vägen t.ex. gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Det kan också innebära att större möbler t.ex. soffa, måste flyttas eller skyddas.
Har ni eget städmaterial och utrustning med er eller behöver jag låna ut mina egna?
-
Vi tar med allt vi behöver för att kunna utföra uppdraget. Du som kund behöver inte tillhanda hålla några av dina egna saker.
Måste jag vara hemma?
-
Du behöver inte vara hemma under tiden arbetet utförs oavsett om det är ett fönsterputsuppdrag eller städuppdrag, men du som kund måste ordna så att vi blir insläppta.
-
Har du bokat abonnemangsputs så behöver du inte vara hemma alls då det är endast utvändigputs.
Vad händer om något skulle råka gå sönder?
-
Vi på DM Fönsterputs innehar ansvarsförsäkring. Om skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.
FÖLJ OSS PÅ: